piątek, 28 października 2016

Łowca Czterech Żywiołów - Agata Adamska

Opis
Aeryla to zwykła 17-latka, która uczęszcza do szkoły jak większość jej rówieśników. Ma siostrę Maree, która tak samo jak ona uczęszcza do tej samej szkoły. Ich rodzice nie są zbyt bogaci więc nie są zbytnio rozrzutne i dbają o swoje. Ojciec dziewczynek prowadzi kancelarie, gdzie 17-latka musi codziennie po szkole przychodzić mu pomagać w segregacji papierów. Jednak pewnego dnia się wszystko zmieni. Kiedy to Aeryla dostała wezwanie, aby stawiła się na teście magii. Dziewczyna przekonana na 100%, iż nie ma możliwości żeby miała jakiekolwiek zdolności magiczne, ponieważ nikt z jej rodziny nie miał takich zdolności. Pewna tego idzie na test. Kiedy usiadła naprzeciw jurorów ciarki przeszły jej po plecach. Postawili przed nią tace z żywiołami i wszystkie dokładnie omówili. Po 10 minutach dziewczyna wstała i zmierzała ku wyjścia ponieważ żaden z kamieni nie drgnął, jednak kiedy miała już przekroczyć próg korytarza najmniejszy z nich zaczął drgać i wrzasnęli na nią aby została. Kamień wzbił się w powietrze i powędrował w jej stronę. Kiedy już wyszła zszokowana z pokoju uświadomiła sobie co teraz się stało. Została Łowcą Czterech Żywiołów. Tylko jak powie o tym tacie. On nigdy nie tolerował magii uważał że to są bzdury, beznadzieja. A co się okazuję po pewnym czasie jej siostra też posiada zdolności magiczne. Jeszcze ten elf, z którym musze siedzieć na lekcjach. Jak potoczy się dalsze życie dziewczyny? Czy ojciec zaakceptują ją taką jaką jest?


Pierwsze wrażenia
Pierwsze strony zbytnio do mnie nie przemawiały. Co do książki miałem mieszane uczucia, ponieważ z jednej strony chciałem się bardzo dowiedzieć o czym ona opowiada, jednak z drugiej mała czcionka zrażała mnie. Postanowiłem dosiąść do niej w końcu i ją przeczytać. I teraz tego nie żałuję. Książka jest super szczególnie zakończenie. Autorko pisz szybko kolejne części ponieważ nie mogę się doczekać co będzie dalej!!!

Bohaterowie
Bohaterowie dostali cechy magiczne. Jak wiadomo w powieściach fantastycznych nie może i zabraknąć istot nadprzyrodzonych typu elfy czy skrzaty. Zostały one przedstawione w nieco inny sposób. Są przyjazne dla ludzi, a skrzaty to obrońcy a nie podstępne stworzenia, które chcą coś ukraść. Co do Garrena już drugi raz tą postać znienawidziłem. Pierwszy, który pojawił się w książce Talon był dupkiem i teraz też się takim okazał. Mam nadzieję, że w kolejnej książce jakiś Garren będzie lepszy. Jak to się mówi do trzech razy sztuka J

Fabuła i gatunek
Cała powieść ma miejsce w przyszłości, gdzie technologia sięgnęła zenitu. Telmagi jak i teleportery ułatwiają życie mieszkańcom. Powieść zaliczymy do fantastyki, ponieważ występuję tutaj dużo magii na której jest oparta cała książka jak i występują stworzenia nadprzyrodzone typu elfy, skrzaty jak i Netuski (milutkie zwierzątka, które potrafią uleczać, poprawiać humor i szybko przystosowują się do właściciela)

Okładka, czcionka i styl pisania
Okładka strasznie mi się podoba. Mam przypuszczenia iż przedstawia ona główną bohaterkę. Mam nadzieję, iż ta książka dostanie ekranizacje kinową ponieważ była by to petarda. Czcionka jak już mówiłem do mnie nie przemówiła. Mogła by być troszkę większa co umilało by swobodne czytanie. Styl pisania mi podpadł do gustu i czekam na kolejne powieści tej autorki. I jak to ludzie uważają iż polscy autorzy piszą słabe powieści tak ta jest dowodem na to, że nie wszyscy takowe piszą i sa wyjątki gdzie naprawdę książki są godne uwagi.
Znalezione obrazy dla zapytania łowca czterech zywiołow

Plusy i minusy
Plusy:
·            Kolejne tomy serii
·            Wartkość powieści
·            Dużo magii ^^

Minusy:
·            Mała czcionka
·            Brak obrazków, które uzupełniały by całość

Podsumowując
Książkę polecam, ponieważ bardzo przypadła mi do gustu. Jeżeli są tutaj tacy którzy czytali magisterium to na pewno ta powieść może stać się ich faworytem, ponieważ nawiązuje niektórymi wątkami właśnie do tamtej książki.


Tytuł: Łowca Czterech żywiołów
Autor: Agata Adamska
Ilość stron: 331

Ocena: 9/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.