wtorek, 20 września 2016

Pax. Grim - Asa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson

Opis
Drugi tom oszałamiającej serii i wciągającej jak ciasto czekoladowe.  Tym razem Alrik i Vigo muszą odgadnąć zagadkę tajemniczego stwora, który zabił zwierzęta i człowieka. Wszystkie oznaki wskazywały na tajemniczego Damira, który miał dziwny nos i był cały porośnięty sierścią. Na nieszczęście braci musieli się z nim uczyć w bibliotece ich sąsiadów.  Kiedy dziewczynka została wywabiona ze swojego pokoju podstępem i zażartowaniem przez swojego byłego chłopaka do miejsca gdzie został zamordowany człowiek, bracia ruszają za nią w obawie o jej zdrowie i się nie mylą. Wtedy okazuje się kim tak naprawdę jest wielka i potężna bestia. Okazuję się, iż małe i słodkie nie do końca jest takie miłe, a odrażające i mrożące krew w żyłach nie aż tak straszne. Kim jest tajemniczy wilkołak, który napada na mieszkańców miasta?
Pierwsze wrażenia
Tak jak poprzednia część serii wciągnęła mnie od pierwszych zdań. Chciałem czytać i czytać. Przyznam się szczerze, że zakochałem się w tej serii i za każdym razem kiedy kończę tom mam niedosyt i obecnie ze zniecierpliwieniem oczekuję na kolejne tomy. Jestem w stanie rzucić wszystkie książki, które obecnie czytam i zacząć czytać kolejny tom tej serii tak jak zrobiłem to teraz przy tym tomie.
Bohaterowie
Autorzy przedstawili postacie w taki sposób, aby czytelnik nie musiał się zbytnio skupiać i wiedział o czym się czyta. Postacie są bardzo wyraźnie przedstawieni poprzez różnorodne opisy jak i ilustracje, które umilają czytanie i urozmaicają tekst. Dwójka głównych bohaterów  jest najbardziej nacechowana  inteligencją i pozytywną energią, którą odczuwa czytelnik podczas pochłaniania tej opowieści.
Fabuła i gatunek
Tą powieść zaliczymy do fantastyki, ponieważ występują magiczne przedmioty, które nadają tajemniczości i wartkości jak i magiczne stworzenia np. smoki czy wilkołaki, które podkreślają tępo akcji, a fabuła staje się żywsza i szybsza.
Okładka, czcionka i styl pisania
Okładka jest przecudowna. Osobiście zakochałem się w okładkach tej serii *,*. Czcionka jest sporawa i przejrzysta co umożliwia serfowanie po tekście jak na desce surfingowej.  Osobiście uwielbiam styl pisania autorów tej serii i mam nadzieję, że nie zawiodę się na nich do końca tego cyklu.



Plusy i minusy
Plusami to oczywiście jest to iż ten cykl jest zajebisty :D
Duży i przejrzysty teks.
Urozmaicenie pod postacią ilustracji
Minusy to takie, że tomów jest za mało L i są zbyt krótkie :’(
Podsumowując

Jedna z moich ulubionych serii. Kolekcjonuję kolejne tomy. Przy ostatnim przekonamy się czy się na niej zawiodłem czy jednak nie. A osobiście ludziska nie zastanawiajcie się tylko kupujcie i CZYTAJCIE TĘ SERIĘ !!!!

Tytuł: Pax. Grim
Auto: Asa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson
Ilość stron: 191
Ocena: 10/10

1 komentarz :

  1. Pierwszą część miałam okazję przeczytać dzięki uprzejmości wydawnictwa media rodzina i bardzo mi się on podobał. Drugi również na mnie z niecierpliwością czeka i już nie mogę się doczekać aż się za niego zabiorę :D Książka nie jest w prawdzie jakaś wymagająca, ani zobowiązująca, ale jest świetnym umilaczem czasu i czymś na odpoczynek. W środku znajdują się przepiękne obrazki <3
    Bardzo fajna recenzja :)
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.